Thursday, May 27, 2010

Ke Alam Baru.;)



salam.
Study mood yaww!~
All the best utk semua yg bakal ke
IPTA,IPTS,POLITEKNIK & SEMUA JENIS PUSAT PENGAJIAN.
semoga alam baru ini akan membuatkan
kita lebih bersemangat & bermatlamat.
langkah permulaan mengejar cita-cita kita.
semoga kita semua berjaya mencapai apa yg kita
impikan selama ini,
insyaAllah.;)



ALL THE BEST RAKAN-RAKAN!!~


p/s;will miss u.
thx 4 everything.^^
juruterawat.

Tuesday, May 18, 2010

Just for you honey~

salam..
buat dikau yg daku cintai,rindui dan sayangi.
nnti kalo honey da pgi UiTM tu jgn la lupa org di sini.
honey pgi belajar je ok,jgn cureng2~
broken heart i nanti.ahaks.
jap2,knp terasa agak erkkk?
=D


Buat Nurul Hani Omar,
aq bwt post ni khas utk ko okeyh!
limited edition kot.hahak.
lagi bbrpa hari je ko nk tdo atas tilam yg empuk tuh kn.
4 hari je kalo kira balik.
lps ni sumpah sunyi tgl aq sorg je.sobs~
nanti dkt puncak alam tu ko jga diri tow!
jgnn nanges2 kalo rindu aq.xpe,aq twu ko nk muntah kn?
tahan jap ye.bkn senang aq nk tulis ayt cm gini.XD
satu lagi,ko takyah la nk rajin sgt bsuh bju tu hari2.
mksud aq,bju putih ko tuh~ ko guna petang je kan?
2hari sekali ko bsuh la.jgn risau hani,aq twu ko wangi!~
tpi,kalo ko ad niat nk ngorat abg2 final year tuh,
xtwula plak aq kan.tp better xya,sian diorg.da la final!

ok,aq pcya ko! ko pgi sna nk belajar! fokus.fokus.^^
see.baik kan aq harini,backup ko je keja.>.<
aq harap ko puas hati dgn post ni.
nanti kalo brjya jgn lupa member yaww.
ok,aq twu jgk ko xkn bwt cm gitu.
all the best Hani!
selamat ber-gath dgn Wani.
oh ya,xlupa buat Wani,jga Hani elok2.
kalo dye nakal,hg hawwin ja dia balik Ipoh.XD
gudluck for both of u! ;)


ini list brg yg ko nak,harap2 berguna la ye.
yg mna xpenting tuh pangkah awai-awai!;






c u`ll in another blog,
wassalam.





Selamat Hari Guru!~


salam.

^^

*pembuka bicara da xtwu nk tls ap*

walaupun agak terlambat 2hari,

tpi saya tetap nak ucapkan

SELAMAT HARI GURU
buat insan-insan yg bergelar cikgu.
terutama buat guru-guru di;



D`little Stars Kindergarten (1997-1998)

SRK Bukit Gelugor (1999-2004)

SMK Bukit Gambir(2005-2007)

SMT Balik Pulau(2008-2009)



terima kasih cikgu!

halalkan segala ilmu yg cikgu berikan.

jasamu akan ku kenang hingga ke akhir hayatku! ^^




Buat Miss Khor di SMT Balik Pulau,
sy rasa tersgtlah bersalah.

xpernah xtdo time Science.

Sy pun xtwu knp waktu Science selalu sj sy tido.

Miss ajar xpernah membosankan.
sgt fun & intresting!

selalu jgk sy kantoi,
sy rindu akan cubitan manja miss.;)




Buat Teacher Tina jua,
im so sorry teacher.
Even tak pernah lagi kantoi,
tapi sy mengaku,kerap kali sy tido time BI.
melainkan hari selasa.which is Literature day.
I luvv The Pearl yaww!
sapa xsuka The Pearl mmg rugiiii~~ ^^
sy rindu akan lakonan teacher.;)


oh ya!
Nur Amira Syazwani,
mmg 'hantu' tido time Science & BI.
dye tdo xlentok mcm org lain,
sbb dye akan pening bila tido ats meja.
dye tdo dgn kepala yg tegak seolah2 memberi tumpuan,
malangnya mata beliau tertutup.
sbb tu xselalu kantoi.haha.
ok.sila bayangkan how unique she is.
5 PK! you all rocks!
xoxo.



En.Abd Latiff & Pn.Normala,
mereka guru sy yg tiada tandingnya!
sedari sy dilahirkan hingga kini.
syg merekaaaaa~;D



p/s;beria je aq mntk maaf kt Miss & Teacher.
bajet mcm diorg bkak blog aq.>.<





c u`ll in another blog.
wassalam.

Friday, April 23, 2010

Dilema? mungkin.

slm..
ap perasaan korg bila da semangat nk belajar,
semua dah siap.bju kurung dah pack.
dan kemudian tiba2 msa tgh tgk tv parents korang ckp;


"akak xpyh p lgi la utk bulan ni,bnyk lgi tawaran yg
belum tow keputusan.

tunggu bln7 nnti,lps tu pilih la yg terbaik.
KPJ,SPA ad lagi.kalo blh dpt SPA tuh lgi bguih.
dia sma ja mcm SD.tpi krja kerajaan msa dpn lgi trjamin"



xsempat lagi nk berkata apa2,terusss;


"ayah da telefon Sime Darby tdi,
delay nma akak utk intake bln July.

still blh dpt biasiswa tuh,cuma msuk lmbat skit ja.
offer letter utk bln ni da terbatal.

nanti depa htr yg bru pny bln July nnti.
In case kalau akak xdpt SPA."



hatiku hancur?
oh ya! mungkin itu yg dpt diungkapkan.
lidah kelu.
ingin membantah? kelak ilmu xberkat.T.T
namun diri ini terus shj melangkah perlahan menyelinap msuk ke dlm bilik.


---keesokkan hari---


beranikan diri bertanya ayah;

"ayah,2bulan lbih ni akak nk buat ap kt rumah?
nk kerja boleh?"


ayah;

"awat?ayah bgi akak mkn xckup ka slama ni? T.T
mggu depan kita p dftar INTI college ka british council ka,
p ambk English courses.
nnt nk keja kot2 dpt patient luaq ka dah xtergagap2 dah."

aq;

"dahtu,akak nk p college tuh naik ap?ayah keja"
*sgt berharap ayah akan htrkan*

ayah;

"apa guna ad lesen? p drive sorg2la,
toksah nk mengharap ayh sgt aieyh.

dh besaq da!"



tpi....tpi.....jalan nk p tuh kan tiap2 pagi jam~
*ayah telah berlalu pergi,tidak sempat berkata-kata*



T__________________T


terasa diri ini sudah melangkau ke alam lain.
kalau dulu,nk pgi mna2 ayah akn htr & ambil.
tpi sekarang?nk pgi mna2 bersendirian.
mungkin juga dgn kwn jika tiada hal yg penting,
yg melibatkan ibu bapa.
ats alasan;
"akak dh besaq! blh pkiaq mna baik mna buruk.
ibu ngan ayah pun xmau kwl akak dah.
aslkn tow jg dri,tow plih kwn.
tiap kali nk bwt apa2,igt family dlu.
ayah & ibu percaya kt akak.
jgn punahkan kepercayaan ayah ibu"


T.T
kdg kala terasa disisihkan.
mungkinkah ini yg dikatakan sweet 18th?
sgt sour lahh!
kebebasan adlah bnda yg sgt xbest!!
knp remaja zman sekarang tidak suka dikongkong?
peliklah!


sesungguhnya
Ibu Ayah kita telah merancang sesuatu yg baik utk diri kita.

w`pun sememangnya kalau blh nk msuk utk April
yg tgl bberapa hari lgi.

tapi apakan daya,semuanya ada hikmah mungkin?
Ibu & Ayah yg mna xnk tgk anak2 berjaya kn?
tmbahan pula aq ank sulung.lagilaaaaa.
phewwwww~~
pening.pening.pening.
UPU mmg kalo dpt pon xpi dah.
bnyk ambl IT&sn comp ja utk UPU.


SPA?
KPJ?
SIME DARBY?
masing-masing punya kelebihan & kekurangan.
DAN
masing-masing punya persamaan.
Bidang Jururawat masih dihati.
SELAMANYA!! <3



sejukkan hati;
Manisnya pasti akan tiba jua.
InsyaAllah =D




**dah mcm nk pilih calon suami pulak!



Thursday, April 22, 2010

Budak baru belajar.^^




slm..
sehari selepas memiliki lesen
besaaaar punyaa,
terus tgn terasa gtl ingin memegang stereng.
kerana tidak dpt menahan gelodak rsa yg membuak-buak,

cuba utk mminta izin dari ayah,nmun ayah tgh meeting saat itu.

lalu,minta izin pula pda ibu.mulanya,ibu gelak2 & mngizinkan,

nmun hakikatnya ibu igtkn aq skdr berjenaka.
sticker P telah selesai ditampal!

papp depan!! papp belakang!!


saatnya tiba;


semuanya masih sempurna.

luar dan dalam.
pertama kali memandu kereta auto tnpa ayah disisi.

kalo x tgn ayah akn sntiasa berada di
handbreak.
seolah2 tidak yakin dgn diri ini.sedih oke! T.T

terasa kereta trsebut 3kali ganda besar
dri kancil yg selalu dipandu.

naikkan sit smpai abisssssss.

ke hadapan yg bolehhhhhh.

gelabah?sudah tentu.

pretend to be cool oke.;)

pusing sana.
pusing sini.
akhirnya smpai juga dihdpn tmpt krja ibu.

tapi...tapi...tanpa side miror kiri.
>.<
yaa! side mirror sudah diterbangkan~~
fu~~fu~~
fu~~


begini jalan ceritanya;


time nk masuk simpang kecil,
jln lengang,
tiada kereta keluar masuk.

yg ada cuma deretan kereta yg telah lawaa diparking.

tiba2,seorg p.cik iaitu pemilik Ford telah mmbuka
bonet.
kalo Ford bonet dye bukak mcm lori tuh.twu kn?

so,xsmpat nk break.hny dpt melihat side mirror diterbangkan~~

kereta pakcik tuh xteruk pon,calar skit la kt bonet.

lps da siap parking,so pgila mnta maaf kt pakcik tuh.

tpi rsnya pakcik tuh yg slh kn? gggggg. XD



di rumahku syurgaku;


ayah ajk utk bwt account bank+medical check-up.
mmg takot sgt nk bgtow ayh! oh mann.>.<

so,time naik kreta tuh ayah da pelik.

mna side mirror sbelah kiri? waaaa.O2 plis!

then brula terus-terang dgn ayah.
pheww~ mula2 ayah bising la jgk.

air mata da bertakung.cuak laaa.
tpi alhamdulillah ayah blh terima yg ank dia ni bru nk blajaq.
spnjg perjalanan ayah ajr xberhenti2.

wah! ayah da mcm ckgu driving.*clap*





cedera;


  • cermin retak
  • side mirror mmg da terkepak
  • nk adjust side mirror scara auto dri dlm da xblh
  • wire adjustment mmg putus.
  • pintu calar.


nsib baik xkena tukar one set side mirror,
yg mencacah RM400++
just tukar cermin=RM15
fuhhh~legaaa.
sgt2 bersyukur.



p/s;jgn fobia Mira!.[w`pon agk fobia pd mulanya]
experience is the best teacher! ;D


next destination-->KMPP?
^^whoaa oversea tuh^^

InsyaAllah.
=)

monolog;
ayah bgi drive lgi ke lps ni?
*_*


tambahan;
rsa mcm nk suruh ayah beli
kereta yg kecik ckit.
myvi ka,
viva ka,
jazz pon oke.
mini cooper lgi oke! haha.
mgada btoi la hg mira~
igt 2,3 ringgit ka.>.<


Temuduga SPA.210410

slm..
agk lma xupdate blog.. terasa sgt mls?
ad secebis perasaan tersebut.;p





Alhamdulillah,ptg smlm selesai sudah temuduga SPA.
buat kali kedua dlm hidup berhadapan dgn keadaan sebegini.

kecuakkan kemelandaan tidaklah dithp kritikal sepertimna
temuduga utk Sime Darby tempoh hari.masih dpt dikawal.;)

kali ini temuduga yg agk berprotokol,blh dikatakn SANGAT.

kebnykknnya lepasan diploma/ijazah yg ingin mndpt tmpt dlm
sektor kerajaan.

hanya 4org drp 20 org calon yg berumur 18tahun,termasuklah diri ini.


8.00am-9.00am
-dipecahkan kepada dua kumpulan.
setiap kumpulan 20 orang calon.
-memasuki bilik peperiksaan

-bacaan doa.

-kertas peperiksaan+OMR diedarkan

-keluarkan slip exam+ic [ala,mcm spm dlu r gak]
-diberi msa selama 30mnit utk 227 soalan.[ya/tidak shj]

-peperiksaan tamat




9.00am-10.30am
-setiap kumpulan memasuki bilik perbincangan A&B
-sesi taklimat oleh pegawai yg bertugas

-saringan cara percakapan & etika utk ditemuduga oleh pegawai bertugas -pemeriksaan susunan dokumen & sijil yg berkaitan.
-5 orang calon memasuki bilik temuduga



10.30am-10.45am
-rehat

-sesi berkenalan dgn calon2 yg lain

-berkongsi maklumat yg diperolehi






10.45am-1.30pm
-sesi temuduga bermula

-di bilik perbincangan,masing2 mmbuat persediaan.

-pelbagai kerenah & telatah dpt dilihat.

-masing2 keluar dgn senyuman yg terukir,
seolah2 tiada ap yg berlaku.>.<

-mereka yg telah selesai temuduga masing2 akn berkata;

"depa tny soklan biasa2 ja,toksah dok ketaq aieyh,sng ja"
T.T
-im d last person *_*

keseorangan >.<




Soalan2 common yg ditanya;

*Introduce urself
[BI]
*pnh ke tmuduga JPA/tidak?
*knp memilih bidang ini?adkh krn uniform?

*ap tugas2 jururawat?

*ap sifat yg perlu ad pda jururawat?

*siapa nma Menteri Kesihatan?

*siapa nma Timb.Menteri Kesihatan?

*siapa nma Pengarah kementrian ksihatan M`sia (KKM)?

*terangkan wrna2 list bgi uniform jururawat yg ad.

*berikan nma2 kolej jururawat dibwh KKM yg ad di M`sia.

*perncangan 5tahun akn dtg kmu akn mnjdi ap?

(ini kna pndai goreng+bgi ayt yg meyakinkan kita blh mncapainya)
*rukun negara+prdna mnteri+yg brkaitan M`sia.


**killer question;umur anda masih muda, knp xteruskan shj pelajaran ke
kolej & IPTA lain yg ad di M`sia?


"sprti yg sy sdia maklum,SPA jga menyediakan pengajian peringkat Diploma, tmbahan pula zmn kini agk rumit mendptkn pkerjaan meskipun diploma mahupun ijazah sudah berada digenggaman.Selepas shj tamat pengajian dibwh SPA sy akn ditempatkan utk berada dibwh sektor kerajaan,
jdi rsanya SPA adalah pilihan yg terbaik dmi masa dpn sy"


[bnyk lgi soaln mmbunuh,oh ya! jgn mudah tergoda jika ditawarkan bidang lain.
ini menunjukkan bhawa anda adalah seorg yg tidak ttp pendirian]



all da best utk mereka yg bakal menghadapi temuduga SPA.=)


p/s;rasa terharu pabila ad calon yg berpangkat kakak & abang
yg sudi membantu diri ini.Terima kasih diucapkan.

Friday, April 2, 2010

Maher Zain!

slm..
inginkan lagu-lagu yang berunsurkan kerohanian?
cari Maher Zain~
sesungguhnya lagu-lagu beliau boleh membuatkan air-air jernih
membasahi pipi jika mendalami maksud dan mesej yang tersembunyi.
Bukan sekadar lagu.
uhh~ ke-skema-an kuh terserlah di setiap bait ayat!
Terima kasih buat saudara Afif Fathullah & Saudari Syazwani
yang memperkenalkan karya-karya Maher Zain.


Antara lagu yang meresap ke dalam jiwa;







Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side


Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah


Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah3x
Insya Allah we`ll find the way






p/s;Biarpun hanya sekadar lagu,
tetapi kesannya amat mendalam.=)

Tuesday, March 23, 2010

Disebalik yg tersirat.


Profesion jururawat adalah mulia dan perlu disanjung tinggi oleh setiap lapisan masyarakat.Jadi setiap masyarakat harus memberi penghormatan kepada jururawat supaya mereka terus berkhidmat dengan beretika dan prihatin terhadap pesakit-pesakit.

Peranan jururawat terkandung dalam perkataan JURURAWAT itu sendiri yang mempunyai makna dan maksud yang tersirat dan tersurat bagi menjelaskan peranan dan tugas seorang jururawat.


J – Jari Jemari

Jari jemari jururawat yang lembut melayan pesakit merupakan satu rangsangan ke arah penyembuhan pesakit dengan lebih cepat.Sentuhan jari jemari jururawat yang lemah lembut sangat penting bagi memberikan perkhidmatan yang baik kepada pesakit.Jari jemari jururawatlah yang menyuapkan ubat ke mulut pesakit yang kritikal, membetulkan alatan pesakit,menyelimutkan pesakit dan pelbagai lagi rawatan dan perhatian jururawat kepada pesakitnya.

[erk?pergh~ >.<]


U – Usaha

Jururawat perlulah sentiasa berusaha untuk mempertingkatkan kualiti perkhidmatannya.Jururawat adalah pembantu setia kepada doktor. Jururawat perlu berusaha membantu doktor dan pesakit dengan semangat dan usaha yang jitu tanpa rungutan dan bantahan terhadap pekerjaan yang diamanahkan kepadanya.Usaha murni jururawat membantu pesakit sangat dipandang tinggi oleh pesakit khususnya dan masyarakat amnya.

[usaha ye,bkn usha~]


R – Rawat

Tugas utama jururawat adalah merawat pesakit yang telah didiagnosa sakitnya oleh para doktor.Tugas merawat meliputi pelbagai kaedah rawatan.Ada jururawat yang kreatif dengan bercerita dan memotivasi pesakit dengan kata-kata yang manis dan merdu didengar oleh telinga pesakit agar pesakit cepat sembuh.

[motivator?duh! manis & merdu plak da]


U – Umpama Lilin

Masih ingatkah kita kepada nama besar dalam dunia kejururawatan iaitu Florence Nightingale yang sepanjang hayatnya merawat dan membantu pesakit.Pada waktu malam Nightingale melawat setiap katil pesakit dengan menggunakan lilin di wad pesakit yang serba kekurangan.Layanan Nightingale yang penuh keikhlasan dan kemurnian hati itu menjadi simbol bahawa dunia kejururawatan adalah profesion yang penuh dengan nilai murni bagi membantu pesakit untuk pulih dan membina kehidupan baru.

[sejuk skit baca~]


R – Respons

Seorang jururawat itu perlulah sentiasa memberi respons kepada masalah dan pertanyaan pesakit yang dikemukakan kepadanya.Respons yang diberikan oleh jururawat kepada pesakitnya perlu mempunyai hemah dan etikanya agar pesakit tidak terkejut atau terkedu dengan jawapan yang diberikan oleh jururawat.

Contohnya jika pesakit yang mempunyai penyakit kritikal bertanya kepada jururawat,“Puan, macam mana dengan sakit saya,ada peluangkah atau tidak untuk sembuh”, jururawat yang kasar akan menjawab dengan kasar “sakit macam awak ni memang tak ada peluang nak hidup lama”.

Tetapi jururawat yang kaya dengan hemah dan budi bahasa akan menjawab dengan lembut, “Insya-Allah, setiap sakit ada ubatnya, bersabarlah, kami akan menjaga encik dengan baik”. Begitulah yang dikatakan respons yang baik yang perlu jururawat berikan kepada pesakit.


A – Amalan

Seorang jururawat perlu memberi perhatian kepada amalan sebagai jururawat yang baik seperti berbudi bahasa dan berlembut dalam tingkah laku dengan pesakit, mempunyai keperibadian yang baik dari segi penampilan dan imej. Bermanis muka dan kaya dengan senyuman kepada pesakit.Seorang jururawat perlu mempunyai etika,profesionalisme,cekap dan amanah.

[mira,tlg mulakan sesi latihan anda mulai saat ini!]

W – Wibawa

Jururawat yang berwibawa tahu dengan benar dan tepat tugasan yang perlu dijalankan tanpa perlu banyak merujuk dan diajar oleh doktor. Adalah amat memalukan jika jururawat itu pula diajar tentang tugas dan peranannya oleh pesakit.Jururawat yang berwibawa perlu mempunyai sikap ingin belajar dan memperbaiki tugas yang dijalankannya.


A – Aspirasi

Bukan semua orang boleh menjadi jururawat kerana tugas itu bukan mudah. Dia bukan sahaja merawat pesakit tetapi juga membawa bersama nilai dan aspirasi organisasi tempat ia bekerja. Aspirasi hospital dan klinik-klinik di mana jururawat bertugas perlu dipraktikkan bagi merealisasikan aspirasi tersebut dengan jayanya.


T – Teras

Teras kepada tugas jururawat adalah integriti dalam menjalankan tugas.Teras kejayaan kepada tugas kejururawatan adalah tekun dalam menjalankan tugas, tepat masa dalam kedatangan dan merawat pesakit,tahan cabaran dalam menjalankan tugas serta menjaga kerahsiaan dokumen dan rekod pesakit mengikut kehendak dan keperluan organisasi.



p/s;agak sukar rupanya menjadi seorang jururawat~
tabahkan hati!
bak kata maksu,
"niat kita kena betul"
tpi ap slhnya smbil menyelam minum air.
^^
sudah~

[pemilik blog ini sudah pndai mengoogle.
dlm misi 'gali' lgi ap yg ptot]

credit to Fakhrina Alia yg 'hantu' google.
thx 4d spirit!



Sunday, March 21, 2010

Ketidakwarasan?



slm..

dlm minggu ni,

virus spanish mna xtow telah meresap ke dlm diri.

sgt2 gila!

dispratada~

smlm saat hang out brsama lin & fiek,

aq hampir2 menggarap kamus spanish di borders.

nafsu utk membeli msih terkawal,alhamdulillah.

kalau x,rm50
~~terbang melayang~~
mmg xsalah pon blaja bhs asing,
tpi agak ar,
duit pon bwk cukup2 mkn je.>.<
ini semua Hlovate pny psl,nvel aA+bB penyebabnya.
spe suruh buat genre ala2 romantic sgt.deeeeeee.

pastuh ckp2 bhs spanish la,dutch la.
ohh mann,kelainan itu memikat hati kowtt!
wink~
saba jela.

asyik nk
de amor,de amor je skrg nieyh.
smpai kena tegur dgn beliau,

kesian kamu jdi mangsa! =_=




bhs2 spanish yg terkandung dlm novel tersebut


Estoy enamorado di te
;i love uu
Senorita
;cik
Si Carino
;ya,sygku
Si amor
;ya,cintaku
Lestroy harto
;enough is enough
Una idea dispratada
;Idea gila
No pude evitar reirme
;Sy xtahan utk ketawa
En sus suenos;
jgn nk perasan la
ik kan zonder u leen nit;
i can`t live without u


p/s;mau pgi spain! ;D



switch on;
jiwangness de amorness,

merepekness la!



Tuesday, March 16, 2010

Alhamdulillah.

Alhamdulillah,
terima kasih Ya Allah.
betul la kata ibu,
setiap yg terjadi ad hikmahnya.;)
result SPM sedikt mengecewakan,
DIA bgi pulak dari sudut lain.


Berkat doa ibu ayah,guru2,keluarga & rakan2.
terpilih jua akhirnya interview tempoh hari.
insyaAllah,jika tiada aral melintang,
30 April meneruskan pembelajaran
demi mengejar cita-cita.


doakan semoga insan ini tabah berjauhan dari keluarga.
doakan insan ini tidak lupa diri.
doakan insan ini menggunakan biasiswa yg diberikan sebaik mungkin.
doakan juga insan ini tidak leka dgn duniawi.
bumi Kuala Lumpur,semoga dugaan disana dpt diharungi.
sime darby medical centre,jgnla kau mcm2 kerenah.=_=



syukur Ya Allah.
=)



Friday, March 12, 2010

Segala Pujian Bagi Allah

already broken >.<
slm..

trial leyh garap 5A,SPM mnurun satu ank tangga..
blergh,redha~redha~
mula2 agk kecewa,pasrah,patah hati! sume yg negative2 la..
thx 2all my teachers,frenz,n family yg bnyk bgi semangat & sokongan.
sebelum ambl result,aq da nanges,gler mengong jek ble pk blk..
tepon ibu 3kali kot b4 pgi ambl slip! =_=
brp org cikgu ntah yg dtg peluk aq,mengalahkan top student!
to Yusri,jgn jeles haa..XD
rsanya aq sorg je kot perangai pelik cmtuh,
sorg demi sorg ckgu dtg bg semangat,e2 blom twu result lgi.
mengada ah kaw mira!
cikgu Sarina siap pimpin aq pgi ambl result lgi tuh!
gler mengada kn?


EN.MATH
1st skali dpt result aq tgk Math,
pergh~ math C+?
sumpah aq gler xsuka math dri dulu! trial pon dpt D.
see,betapa aq xsuka dgn nombor2.
cikgu math siap ckp,"wani,ini slip kamu ke?"
ohh mann~ aq rsa cikgu target aq lulus je math.
coz lps jwb pper math,aq tros menangis mcm org hilang anak,
graf aq trtgl + aq dilanda penyakit 'blur' saat menjwb paper tersebut.
Alhamdulillah.even bnyk kwn aq dpt A/A+ utk math.
thx alot to Pn.Yee.
Rsanya,b4 SPM aq la yg slalu melawat dye kt bilik guru time rehat.
sure teacher jemu kn,hri2 kena tgk/ajr topic yg sma utk sy?
even teacher da repeat beratus2 kali dlm kls.>.<



EN.GENERAL SCIENCE

oke,ini sub fav aq,sejak dlu lagi.
time PMR aq mmg overconfident sn blh dpt A,
akhirnya dpt B.so utk SPM aq da serik nk target2.
sgt2 bersemangat bila time sn.
tpi bila ad yg 3period,aq tdo gak dlm kls.[pengakuan berani mati]
da la dduk meja dpn skali dlm lab,so mmg senang la
nk kena tegur dgn Miss Khor.
"mira,jwb soalan no blablabla"
dgn muka slumber aq akn bgun n jwb even kdg2 aq tembak je.
rsnya setiap kali prep,nota sn sentiasa disisi,
aq ku curi walau sedikit waktu utk menatap kekasih hati yg tercinta.;p
utk math,time ad homework je aq tatap beliau.
cuba kalau aq dating dgn Mr.Math mcm Mr.Sn ni,sure ley dpt lgi bgos kn?
bnda da jdi,cannot patah balik oredi~
Alhamdulillah,sn A+.
Thx alot to Miss Khor yg cantek.
i will rmember ur words teacher,
"mira,mkn vitamin bnyk2,takot nnti u xlarat nk angkat patient";p
still blh rsa pelukan hangat teacher lah! u hug all of us soo tightly!
whee.will miss u teacher~ ;)


EN.FUNDAMENTALS OF PROGRAMMING
oh ya! yg ini target xmengenai sasaran.
tersasar~
sory En.Asrul,coz i already mke u dissapointed kn?
En.Asrul sgt2 mengharapkan semua dpt A+/A/A-
aq termasuk dlm pelajar yg di target mndapat sekurang-kurangnya A.
tpi ap yg terjadi? B+ jua yg daku garap.
sgt2 syg,mungkin di atas sedikt kecuaian~
dan ats tindakan yg berasa diri suda sgt pandai tnpa menyemak
kembali coding yg dibuat.kaw igt kaw programmer ke mira?

sory once to En.Asrul.
sy nk ucapkan terima kasih buat cikgu krn telah mmperkenalkan
kpd sy ap itu C Language,C++,Java,Applet,Flash Macromedia n mny more.
sy rsa sgt bertuah dpt mendalami ilmu2 IT ini selama 2tahun
dibwh bimbingan cikgu yg xputus asa mengajar kami.
terima kasih cikgu ;)


EN.PROGRAMMING OF DEVELOPMENT TOOLS

terkejut! tergamam! itulah ungkapan yg dpt diungkapkan.
gler susah paper PDT ni!
kalo dpt C pon aq da bersyukur sgt2.
atleast credit drp gagal.
bygkan,bdak top PDT pon ckp susah,
ini kan pulak aq yg agk *xtwu nk ckp ap* ni.
xsangka blh dpt B+,rsa nk menjerit ja wey! sumpah!
memang xjangka pon akan lebih dri C.
dah rsa mcm nyawa2 ikan bgi paper ni.sgt teramat sgt susah.
section HTML boleh tahan lgi,
msuk section Macromedia Director,aq 'hanging' tros.
alhamdulillah,bersyukur sgt2 ke hadrat ilahi.
terima kasih buat En.Taqi,even cikgu jarang msuk kls akibat kursus sana-sini,
tpi inilah hasilnya~ cikgu da memperkenalkan kmi kpd bnyk cabang dlm IT.
akn merindui cikgu yg gemar suruh kami ketuk-ketampi.ngee~
cikgu suka attack sy kn dlm lab? mcm dah xdk pljr lain.>.<
membuatkan sy rsa semangat nk study smpaila cikgu xlrt nk attack dah.
thx cikgu.;)


MR.ENGLISH

ohh mann,ini lgi la frust kot!
gatai mengharap dpt A+,
at last dpt B+
hrap ad [+] ja,tpi lari abjad.
seriously,BI antara sub yg best & intresting.
thun 2009,alhmdulillah tiap kali exam xpnh lgi dpt B.
mmg mengharap sub BI antara slh satu sub dlm genggaman yg akn bgi A/A+.
tpi at last,Mr.English telah mengecewakan diri ini.
heart broken oke! da xblh rujuk dah~ pheww.=_=
teacher,im so sorry~
very2 da sorry~
litrature rsnya jauh lbih senang dri trial.
essay pon blh tahan.ap blh bwt,nsib badan.
terima ap adanya.to Mr.English,dun worry,sy xkan benci awk!
u oweys in my heart. <3
thx alot to teacher Tina.
beliau mengajar sgtla best & bersemangat!



---------------------------------------------------

ibu & ayah,thx alot,even akak xdpt straight A`s,
still ad lgi kn hadiah saguhati,haha.
terharu banget! thx 4d vacation & $$$ .
akak xmintak pon semua tuh.
ini baru setengah A,kalo straight A`s,
nth ap la lgi kn yg ibu & ayah plan.
sory once coz xdpt bgi straight A`s utk ayh & ibu.;(

---------------------------------------------------



best sgt dpt jmp kwn2 semalam~
smua da semakin lawa,cantik,chomel,bergaya,kacak~
pheww~ yg pelajar2 perempuan ayu dgn berbaju kurung.
pelajar lelaki hensem lgi bergaya dgn baju lengkap berkolar+bju melayu.
xtwula bila lagi nk jmpa hmpa smua!
persekitaran Asrama pon dah bnyk di naik taraf.
mmg bertuah junior2.



congrate buat rakan2 yg straight A`s+result gempak2.
aq tumpang bangga~ =)
semoga korang dpt fly~
dun forgetto me!



To Mohd Fikri,
student UPNM in advance,;)

#perjanjian antara Negeri ttp diteruskan#

Si Fikri ckp if math spe yg tggi,org tuh kena dtg ke Negeri math spe yg rendah.
so to dearest Fiek yg dpt A+ utk math,meh Penang meh.
all on u rite?wah~ shopping2~ XD
[siap tulis dlm blog oke,wanna alert u mann!jgn bwt2 lupa]
*gelaksopansopan*




p/s;smoga beliau dpt mencapai cita2 utk memasuki alam
Mechanical Engineering,
congrate! im proud of u babeyh~ ;)













Tuesday, March 9, 2010

MunaJaT CinTa



kecik2 uda pandey deh! =_=



tiba2 lgu ini berkumandang di mlm2 begini~
huu,apsal aq agk emo sjk thu result nk kluar?
grrr.rsa mcm nk cekik diri sendiri.
eh jgn mira~ ko xkawen lgi.ngee.>.<


agk smooth la rentak dye~
tertarik dgn ungkapan ini;
tuhan kirimkanlah aq,
kekasih yg baek hati,
yg mencintai aq ap adanya


bkn brmaksud aq nk ad kekasih la!
huuu~ takmo berkasih-kasihan lagi.
single e2 indah,xgitu?
tpi di msa depan surela nk kekasih which is suami yg baek hati,
mnerima diri kita ap adanya.
Aaminn~



aduh!
mcm ter jauh sgt la plak pk.
reverse balik,
reverse,
reverse

;))



PaBiLa jaRi MeNaRi-NaRi~

slm..
smakin melarikan diri,semakin dekat dye dtg~
smakin dekat dye dtg,smakin rsa nk melarikan diri~
oke,mira da start merepek >.<


esk last day nk huhahuha!!!
11 Mac lusa..lusa tuh esok pny esok la.
Sijil Pernikahan Malaysia is coming && aq rsa xsabar gler..
xsbr nk thu result kwn2,tpi aq tnk twu result aq~
ohh mann,dpt2 je result aq tnk tgk slip tuh,
balik rumah tros lipat kecik2 sumbat dlm almari baju..yeehaa~
bler org tny,aq akn jwb;
"soryla,aq pon xtwu ag result aq *smbil gelak sopansopan*"


cuak teramat sgt!
tpi aq da ckp kt dri aq sndiri,even ap pon kputusan,
aq akn terima dgn hati yg terbuka luassss~
anggap je smua bnd ad hikmah,brsedia dgn sgala kemungkinan..

jgn OVER CONFIDENT! ianya memkn diri~ percayala~ PMR duluuu~ =_=
kalo result kte agk so-so,dun gve up! hidup msti diteruskan.
percayala,Allah maha adil..
setiap bnda yg terjadi ad hikmah tersendiri oke?









.................next chapter.................







ohh ya~ congrate to Hazwani && Syahirah && me too.
kerana berjaya dlm QTI moto ptg tdi..
siyes,time nk starting mmg tersgtla ketaq!
rsnya our secret is
jgn rsa tertekan,ketawa itu terapi yg HEBAT!
*scara sopan2 ye*

Alhamdulillah,usaha kmi yg dtg dri pagi xjemu2 berlatih membuahkan hasil.
Terima Kasih Ya Allah~=)





bak kata seseorang,
"sempurnakan dahulu urusanmu dgn Allah,
dan kemudian Allah akan selesaikan urusanmu dgn manusia"






p/s;moga2 Khamis ini akn membuatkan kita tersnyum bahagia.
terima apa adanya~ ;)


Friday, February 26, 2010

Jom MaSuK U? =)


salam..
kpd semua dak2 lepasan SPM/STPM 2009,
yuk lepak Penang.
bkn lepak kosong,jln2 smbil mengambil peluang bertanya menganai IPTA pilihan.
especially kpd mereka di Zon Utara.
bertempat di Dewan Millenium,Kepala Batas.
pada 27hb-28hb.
jam 9am-6pm.

Antara objektif programJom Masuk U adalah:
  • Menjadi Pusat Sehenti (One Stop Centre) untuk mendapatkan maklumat mengenai peluang pendidikan tinggi akreditasi dan pembiayaan bagi Lepasan SPM/Setaraf dan STPM/Setaraf.
  • Mendidik dan memupuk kesedaran di kalangan pemohon dan masyarakat awam mengenai pelaksanaan permohonan kemasukan ke IPTA melalui Aplikasi Dalam Talian (Online).
  • Menyampaikan maklumat mengenai pelaksanaan dasar pemilihan Kemasukan ke IPTAyang mengguna pakai 90% markah akademik dan 10% markah kokurikulum.
  • Menerangkan kaedah pemarkahan kokurikulum berasaskan sekolah yang diselaraskan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) bagi permohonan Kemasukan ke IPTA.
  • Mempromosi serta menyebarluaskan maklumat mengenai program pengajian baru yang ditawarkan oleh IPTA dan institusi lain mulai sesi akademik 2010/2011.

p/s;hope dpt gath dgn kwn2 alam maya di sana.=)

c u`ll in another blog,

wassalam.

Saturday, February 20, 2010

StuDent LiFe~

slm..
sesungguhnya skrg jam menunjukkan pkul 3.15am & aq msih blom tdo,
msih berkeliaran di alam maya..
insomnia?mungkin~ >.<
aq rindu zman persekolahan~



SRK BUKIT GELUGOR;

zaman sekolah rendah.aq msih igt lgi,time skolah rendah dulu aq
blh dikategorikan sbg seorg yg agk lampi.
slalu jdi pnduduk tetap kls corot.
time darjah 5&6 brula nk rsa dduk kls pandai cket,e2 pon kls no.2
time kt skola ni aq pnh join 4x100m.
simpanan utk peringkat daerah.korg twu kn atlet cmna?
yaa~zman pkai sluar fit paras lutut+freehair.
aq pnh ponteng kls tambahan,trsilap pilih kwn pny hal.
mmg zman gelap aq la.aq rsa bnd yg terjahat pnh aq bwt.gler nkal!
tpi lps parents aq da twu,aq tros insaf wey,da xpnah bwt lgi smpai form5.
tpi yg best kwn2 aq sume popuan,bkn aq gler bajet ah!
tpi blh ckp seorg yg xberkeyakinan nk brcmpur dgn dak laki.
dlu kwn2 aq sume cun ouh~ aq comot gilak.so rsa segan2 menguasai diri.
tpi aq knl je sume dak2 laki in case kalo aq jmp diorg lgi skrg.
memory aq kuat sikit bab2 kwn ni.even xpnh ckp.
lps da abes zmn skola rendah,sume berpecah~
cmne ntah rezeki aq,aq pon diserap ke Kls Kemahiran Quran.
mmg ad hikmah.



SMK BUKIT GAMBIR;

Msa ni da melangkah ke alam remaja.3tahun aq blaja Bhs Arab kt skolah ni.
aq rsa mmg rahmat dpt msuk skola ni,kalo x nthla skrg ni aq jdi ap.
mmg pengalaman yg ckup berharga.kls aq ad 20org.8org je ppuan.
so msa rehat mmg rehat sma2.kt skola ni aq bergaul dgn dak2 kls aq je.
yela,kitorg satu2nya kls KKQ,so mmg asyik kena observe dgn ckgu2.
dah la batch last utk KKQ,so harapan mmg tinggi la.
alhmdulillah,spnjg aq dduk skola ni aq xpernah dpt no.10 ke ats dlm kls.
aq da mula idup bru,da jnji ngn parents aq nk blaja btol2~
kat skolah ni gak 1st time aq dpt surat2 cintan-cintun.
haha,lwk gler bler terigt.tpi aq xlyn pon.bkn sbb bajet jgk ah!
tpi aq xreti.bak kata org,'xdk feeling'.aq simpan lgi surat2 diorg.
xpernah pon aq bls.aq xreti la!
tpi e2 kisah lma,skrg ni kalo tersempak dgn mereka2,
aq still lyn mcm biasa.
mereka2 pon ok,xdk la smpai nk berdendam.biasala kn,
zman2 nk mmbesar.
msa kt skola ni kls kitorg mmg top abes la!
bkn nk bangga,tpi mmg smua kls akn nyampah dgn kls Kembara.
ckit2 Kembara,mcm dah xdk kls laen.
time kt skolah ni aq pkai bju sukan hijau.
time nk sukantara je msti aq jdi rajen.
tolong cikgu ats alasan xnk ambl bhagian.zman2 kemalasan~
time ni jgkla aq bnyk gler hfl surah2 & taranum.
bhs arab pon blh thn.tpi xdk la smpai ckp cm air.
tpi skrg?sume dah lupa.e2 la akibatnya kalo ilmu kita xamalkn.
jgn jdi mcm aq! kemenyesalan melanda.
aq dah tglkn zman olahraga,aq msuk petanque plak.
best la maen bnd alah ni.
zman ni gak aq aktif pergi kem.nk jdi ganas cket! haha.
aq sempat dduk skolah ni 3tahun 2minggu.
pastuh SMT Balik Pulau menjemput aq.
igt nk smbung BAT,tpi disebabkan bhs arab aq dpt Donkey,
so terpksala aq pendamkan niat tersebut.nk pass kt zuriat aq.
uhuksa,terpk jauh la plak.>.<


SMT BALIK PULAU;

First time dduk jauh dri family.dripada aliran Sains tulen,aq lari ke bidang IT.
skolah ni mengajar aq erti kehidupan~
bnyk sgt pengalaman kt skola nieyh.zman yg penuh dgn gosip.
org yg xrapat dgn aq especially dak2 electric sure akn ckp aq bajet & smbong.
yaa~mmg betul jangkaan aq.skrg ni aq BRU nk knl dgn mereka2.
dan itulah perkataan yg selalu dilontarkan.
tpi akhirnya mereka sedar akn kesilapan mereka.aq xsombong lah!
hg tegur aq,then aq akn tegur hg gak.take note.;D
time kt skolah ni aq agk hyperactive,
forum,pidato,petanque,bola jaring,badminton,kem,
kawad,,koir sume aq redah~
zman ni gak aq dipilih utk Majlis Perwakilan Pelajar aka PWA.
kepimpinan habes! knon kna tunjukkan teladan yg baek utk rakan2 laen.
mmg best sgt zman ni.aq rsa mcm nk ulang balek.
2tahun aq menghadap coding.gler best! bygkan,setiap hari kecuali Isnin,
aq kena menghadap PC & dduk di lab selama 5period.beku!!
aq rsa kt skola ni aq plg bnyk menangis.
asl time exam utk paper IT sure aq nanges.
aq rsa mcm aq xblh,tpi kngkwn bnyk mmbntu! thx 2all dak2 Pee-Kay.
alhmdulillah,kt skola ni aq xpnh lgi dpt ranking 40 ke ats dlm tingkatan.
inilah skola plg besar aq pnh blaja.aq rsa mcm dduk U pon ad.
sini-sana ad bengkel.banyak gler! bangga gak dikelilingi bkal2 engineer.;p
skola ni bnyk ajr aq mcm2 perkara.mmg best la.
rugi buat sesiapa yg xpernah rsa suasana skolah berasrama.
nnti kt U suasana dah laen.skola plg bnyk peraturan!!me luvv~ =_=
kt skola ni gak la aq bnyk kmpul pahala.smbhyg terawih 2tahun penuh!
kalo duk uma?mcm2 dugaan hrus ditempuhi.
kt skola ni gak feeling nk blajar tuh sgttt tinggi.
aq pantang tgk kwn2 aq pgg buku,
automatic aq pon rsa nk selak buku even aq da ngntuk gler.
mmg best dpt dormate yg kaki buku.thx buat mereka.
aq pon da ikut jdi hantu buku.yeke? haha.blrgh.


p/s;aq penah jmp dgn seorg insan yg berkwn hny krn paras rupa.
sesungguhnya tiada ap pon pda prs rupa.yg penting HATI.
sesungguhnya aq gler xminat dgn org yg
bajet cun,bajet ensem & yg seangkatan.
bila2 msa Allah blh tarik balik~ take note yaa ;p
dn 4get 2say Alhamdulillah.


c u`ll in another blog..
wassalam..


Friday, February 19, 2010

Date date date~


slm..

17 Feb 2010,
Queensbay Mall,
first date kmi! ;)


best lepak2 dgn dak2 ex-mjsc merbok,
diorg funny! xsombong! xbajet!

tpi gilaaa~
yaa,itulah realitinya..
cuma agk xckup forum dsbbkn dak Al-Mashoor xdpt join kitorg.
beliau holiday ke Lumut,kalo x sure lbih gempak.XD
sblum hang out,aq n Wani jmp kt driving skol dlu,

then lps abes wt ltihan moto,ambl bus tros ke qb.

pusing2~ jln2~ shopping2~rambang mata~

dptla garap bju Padini & Seed,ad sale lah!

Wani xhbis2 dgn lolipop beliau =_=

30mnit kemudian,si Syamon pon smpai.

jln2 smpai kaki kejang,oh! sian kaw Wani.haha.
singgah Holland Fries utk lunch.wasabi
SEDAP!!~ urgh.
Syamon fav! so,xblh nk kata ap dah.


jln~ jln~ jln~ && jln~


si Fatin which is kwn mereka dri KL still xsmpai2.

so lepak J.Co smbil mnikmati iced choc yg gler nikmat~

Fatin msih tidak kelihatan.
so terkeluarlah topic khidupan di asrma.

haha,gler baekk punya kutuk senior.

eh,
bkn aq,mereka~ whee~ >.<
smua rsa mcm hipokrit gilak zman asrama dulu.

cba bygkn,even kmi laen skolah,tpi rulez lbih kurang!

so,pakat2 gelak.

dah la Fatin bwt drama ap ntah,igtkn beliau da kna culik.

eh,Fatin,ad ke org nk culik kaw?hak3.yaa ampuun.
tgh gelak2 ttba nmpk kelibat makhluk berselendang pink!
wayyo~
itulah Fatin yg kmi nnti2kn.
Smpai2 je dah kna prank.*simpati*

beliau dgn mudahnya percaya yg aq ni form 3!ohh mann..
how cme u Fatin?!!
cmna nk nmpk matured nieyh? guys,tolonglaa.

yg xmenahan,Wani e2 spupukuh! hoo.xsanggup oke.XD

flight
aq dtg awl,so mereka2 menantikan jejaka mjsc tepeng.
winkwink~


gler best lepak ngn diorg,even bru knl tpi da blh msuk.
then,brula diorg thu d`real mira kn! ;D
kat driving skol sume gler skema,ayu2 gitu.
haha.
yela,nma pon tgh blaja kn,
so sure kna fokus! serius2!

thx guys,gler happy!!

jln till kaki kejang! haha.




c u`ll in another blog..
wassalam..